10/25/2013

RUOKAHEHKUTUSTA & UUSI TAKKI


 Pääsin vihdoin taas eilen todistamaan miten hyvää onkaan täytetyt lätyt ! Tortilloja tulee syötyä lähes kerran tai joskus parikin kertaa viikossa, mutta nyt aateltiin Ilarin kans vaihtaa välillä tortillalätyt tavallisiin lättyihin, ja ai että oli hyvää. Tottakai nää vaatii hieman enemmän aikaa lättytaikinan tekemisen ja paistamisen takia, mutta on ne sen verran hyviäkin, että se vaiva kannattaa.
Mutta se ruuasta, aattelin vain kertoa kaikille teillekkin tän ihkaihanan ruuan jota ei melkeimpä voita mikään!
 Kuvissa komeilee mun uusi talvitakki, joka on varmaan ihanimpia mitä mulla on ikinä ollu ! Metsästin kesäloman lopulta asti Veromodasta lyhyttä sinistä talvitakkia, jonka näin kesälomalla mun ja Ilarin Tampereen reissulla. Kyseisiä takkia tuli muutamia vastaan syksyn aikana, mutta koskaan ei ollu sitä kokoa minkä olisin halunnu. Nyt sitten kun syyslomallakin tuli jo ensilumi maahan, tajusin ettei mulla vieläkään ole sitä talvitakkia hommattuna. Kauheessa paniikissa sitten kiertelin Seinäjoen kauppoja läpi, josko eteen ois tullu sellanen "rakkautta ensisilmäyksellä"-takki.
Mun onnekseni Seinäjoelle avattiin lähiaikoina Vila, josta tää kaunokainen sit löytyki ja ihan kohtuu hintaanki vielä ! Nyt olen siis onnellinen punaisen talvitakin omistaja.
 Pahoitteluni tästä muutaman viikon hiljaiselosta, mutta on vaan ollut niin paljo kaikkea tai ainakin musta tuntuu siltä. Kouluun on joutunu panostaa taas pikkusen enemmän ja syyslomaki kerkes jo olla, salillaki oon yrittäny käydä muutamasti viikossa, mutta jostain syystä nää pimeet illat saa mut talvihorrokseen.. Koko ajan on kauhee väsy ja aamusin kouluun herääminen tuntuu toivottomalta painajaiselta. Onneks on jo perjantai, ja ens viikolla alkaa koeviikko, jollon on vaan 4 koetta, ja sen jälkeen alkaa kunnon sluibailujakso ! Vielä siis pieni loppurutistus, jonka jälkeen saa hetken hengähtää.


Ei kommentteja: