11/01/2013

PUHELIN RÄPSYJÄ

 Syyslomalla sai taas herkutella maailman parhailla pitsoilla Vuokatissa ! En tiedä mitä taikasanaa ne käyttää noita pitsoja tehdessä, mutta en tiedä mitään muuta paikkaa josta sais noin hyviä pitsoja. Hintalaatusuhdekin on täysin kohdallaan, ku pitsa maksaa 13,90 ja koko on perhekoon puolella melkeen. Itselle on muodostunu vakkariksi BBQ-kastikkeella maustettu broileripitsa, jossa on lisukkeena ananasta ja herkullista juustoa! namskis.
 Sain vihdoin ja viimein hommattua mun kullanmurulle uuden asun ! Tää on ollu jo kauan ostoslistalla, mutta merkittävän kalliin hinnan vuoksi oon aina lykänny sen ostamista. Nyt sitten kuitenki päätin, että ku se aika paljo kulkee laukussa mukana, niin ois se hyvä jos siinä joku suoja ois. Vaikkakin mulla on pädillä jo sellanen 50 euron kalvo, johon ei pitäisi ikinä tulla naarmuja ja siinä on muutenkin ikuinen takuu.
 Oon ruvennu taas pitkästä aikaa korvaamaan karkkeja ja muita herkkuja vihanneksilla ja hedelmillä. Vaikkakaan en oo karkista täysin luopunut ja varsinkaan suklaasta, niin on silti paljo mukavempi mässätä hyvällä omalla tunnolla vihanneksia ja hedelmiä, kuin karkkia, suklaata tai sipsejä.
 Koeviikon ja myöhäsen aamun kunniaksi kävin torstai aamuna ihanalla aamulenkillä Ilarin ja niiden karvaturrin kans. Vaikka se sängystä nouseminen vähän tuntuiki mahdottomalta siinä ysin aikoihin (varsinkin ku tiesi että olis saanu nukkua vielä yli tunnin..) niin oli se kyllä sen arvosta ! Pihalla oli ihanan raikas ilma, muutama aste pakkasta ja ihana auringon paiste. Paremmin ei kyllä päivä olisi voinu alkaa ! Ton aamulenkkeilynki vois melkeen ottaa tavaksi, sen verran hyvää potkua siitä päivään tuli.
Tämän päivän ja luultavasti vielä huomisenkin asua. Oon täysin rakastunut noihin mun uusiin talvikenkiin, jotka ei nyt edes oo enää uudet, mutta kuitenki. Niillä on niin hyvä kävellä pidempääki matkaa, ja mikä parasta, ne on niin lämpöset ! Tää mun harmaa huiviki on muodostunu mun vakio asusteeksi, just sen lämmön ja paksuuden takia.
Ostoslistalla oliski seuraavana uuden tietokoneen lisäksi, myös näiden mun kenkien värinen laukku. Oon kiertäny joka ikisen Seinäjokisen laukkukaupan läpi, mutta ei. Nyt sain viikonlopun ajaksi siskolta lainaan sen ulkomailta tuodun laukun, ja oon nyt jo rakastunu tähän laukkuun aivan totaalisesti.
Ei enää edes yhtä kokonaista päivää ! En millään malttaisi odottaa että pääsen Helsingin jäähalliin sisälle ja nään tän upeen bändin livenä ! Juna starttaa huomen aamulla 6.30 Seinäjoelta ja noin 10.30 ollaanki sitten Helsingissä ja saadaan hetki olla hotellilla ihan rauhas ennenkö pitää lähtee sit kipitteleen Jäähallille. Mä nyt vaan todella toivon, että meidän junat kulkee huomenna täysin normaalisti, sillä en nyt millään enää jaksaisi mitään vr sotkuja, ku niistä muutenki on niin paljo jo harmia..

Ei kommentteja: